2015. szeptember 24., csütörtök

Volkswagen - csaló vagy áldozat?

Azt mondják, tönkre megy a Volkswagen, mert becsapta a vásárlóit. Lehet, befellegzett a dízel motornak is, olyan nagy csorba esett a hírnevén. Ezt persze nem a Volkswagen elégedett ügyfelei hangoztatják, hanem különféle kormányoknak a tanácsadói. Ezek a kormányok pedig olyan szabályokat alkottak, amiket minden autógyárnak muszáj volt megkerülnie, ha eladható gépkocsit akart gyártani.

Mivel szabályoknak megfelelő kipufogógáz előállítása jelentősen rontotta az autók menetteljesítményét és műszaki megbízhatóságát, a gépjárművek számítógépe csak akkor kapcsolta be a környezetvédelmi programot, ha a beérkező szenzoradatokból arra jutott, hogy a hatóságok épp tesztelik az autót. Ezt olyan ügyesen csinálta, hogy nem derült ki a turpisság, egészen mostanáig.

A Volkswagen így nem a vásárlóit csapta be, hanem az államot. A vásárlók ugyanis többnyire takarékos és erős autókat akarnak venni, nem nagyon érdekli őket, ha ezért megfullad néhány kacsa.
Az állami hivatalnokok, a "szakértők" viszont végtelen arroganciájukban azt gondolták, hogy elég törvénybe iktatni, hogy holnaptól virágillatú lesz a kipufogógáz. Azok az értelmiségiek ezek, akiknek csak mások életeinek a megszervezéséhez, és persze jövedelmük elköltéséhez van tehetségük. Egyedül ők gondolják azt, hogy egész iparágak működését képesek átlátni, és nekik kell megvédeni a Föld bolygót a vasárnapi bevásárlásra készülő családoktól.

Egy remek autó

A valóság szerintem az, hogy a Volkswagen lehetővé tette a vásárlóinak, hogy egy ostoba szabályozás mellett is olyan autót vehessenek, amilyenre igazán vágynak. 
De ezt nem szabad kimondani. Ez ugyanis azzal a felismeréssel járna, hogy az adókból finanszírozott állami sóhivatal olyan szabályokat alkotott, ami megszüntetné a személygépkocsit abban a formájában, ahogy eddig ismertük. És hát lássuk be, érdekes volna fűnyírón vagy mosógépen nyaralni menni, de kevesen fizetnének érte annyit, mint egy új Golfért.

Az állam egy nagyon fontos szervezet, hiszen biztosítja a gazdaság hatékony működéséhez szükséges kereteket. Olyan állam azonban még nem volt, ami technológiai kérdéseket tudott megoldani. Sejthető, hogy ezentúl sem lesz, ne erőltessük.

Ha engem kérdeztek, most érdemes igazán VW részvényt venni.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése